MENSEN IK BLIJF - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nicole Bongers - WaarBenJij.nu MENSEN IK BLIJF - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nicole Bongers - WaarBenJij.nu

MENSEN IK BLIJF

Door: Nicole Bongers

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 September 2014 | Ecuador, Quito

Sorry, ik weet het. Ik heb mijn moeder beloofd om terug te komen (en alleen), maar ik denk dat ik daar op terug ga komen...

Wanneer je hier eenmaal naar een salsaclub bent geweest, wil je gewoon niet meer weg! Via Idiomas, de school waar ik de Spaanse lessen bij heb gevolgd, hadden we elke woensdagavond salsales. We leerden dan vooral de basismoves, maar ik vond het super leuk. Het enige probleem was dat ik twee keer de man was en maar en keer de vrouw. WAAR BLIJVEN DE JONGENS DIE HET WILLEN LEREN?
Onze dansleraar vertelde ons dat er een club was waar heel de avond salsa en nog wat andere dansen werd gedanst. We hadden net ongeveer 7 stappen geleerd, dus we vonden dat we dat wel even moest uitproberen. Maar voordat we naar de salsaclub gingen moesten we eerst even moed indrinken. Dus eerst even naar Bungalow...

Daarna zijn we dan toch maar naar de salsaclub gegaan, vol goede moed. Oh wat was dat gaaf! Ik liep naar binnen en meteen werd ik aan mn hand gepakt en probeerde ik hem te volgen. Natuurlijk ging dat super slecht! Na 5 min gaf ie de moed op. Ik dacht: yes kan ik eindelijk even gaan zitten. Gewoon even rondkijken en vooral kijken naar hoe anderen mensen aan het dansen zijn. Maar dat was een missie kansloos... Zodra ik ging zitten kwam er wel iemand anders naar me toe die vroeg of ik wilde dansen. Ik dacht: hedde mij net nie zien dansen? Da ging nie....!? Ik zei dat ik even een pauze wilde, maar daar luisteren ze niet naar, ze blijven maar aandringen (wat een verschil met Holanda). Maar ik vond het ook niet erg, ook al ben ik nog in mijn beginfase en bak ik er totaal niks van. Het is super leuk om te doen en de mensen zijn ook echt bereid om je te helpen. Want daar lopen ook vooral dansleraren rond. Maar toch wil ik het beter leren, dus ik denk dat ik privé lessen ga nemen. Want waar kun je nu beter salsalessen volgen dan in Latijns-Amerika?

Daarna zijn we nog even naar een andere club geweest. Waar ook salsamuziek werd gedraaid, maar ook house en reggaeton! Dus mijn avond was helemaal compleet. Ik hoop dat jullie nu begrijpen dat ik dus echt niet meer naar het saaie Holanda terug wil ;) , haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

10 jaar lang heb ik in Nederland op de camping gestaan. Hier heb ik altijd ontzettend naar mijn zin gehad. Gezellige mensen, soms mooi weer en alles lekker normaal Nederlands. Maar toch wil ik ook een keer iets anders. Ik wil wat meer van de wereld zien, andere culturen, talen en mensen. Deze kans heb ik nu gekregen. Vanuit mijn opleiding moet ik een jaar stage lopen, een deel van die stage mag ik ook in het buitenland gaan doen. Hier heb ik geen moment over getwijfeld! Het land is Ecuador geworden, mijn eerste verre reis.

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 8859

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 24 Januari 2015

Ecuador

Landen bezocht: