Dios existe, en Baños - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nicole Bongers - WaarBenJij.nu Dios existe, en Baños - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nicole Bongers - WaarBenJij.nu

Dios existe, en Baños

Door: Nicole Bongers

Blijf op de hoogte en volg Nicole

16 September 2014 | Ecuador, Quito

Dit reisverslag zal kort zijn, want ik heb hier gewoon geen woorden voor.
Je moet het gewoon zien: Baños. Het is een plaatsje in Ecuador met natuur, vulkanen, bergen en met de mooiste watervallen die ik ooit heb gezien.

Ik ben hier samen met Liz, Ilja en Andrew naartoe gegaan. Vrijdagavond kwamen we aan in ons Hostel. Ook echt super mooi en schoon. Het enige wat ik dacht was dat we in het verkeerde Hostel waren aangekomen, want dit kon geen 60$ zijn (canyoning zat bij de prijs inbegrepen).
De volgende dag zijn we gaan canyoningen. Wow ik heb nog nooit zoiets vets gedaan! Ik denk dat iedereen die me een beetje kent mij niet geloofd dat ik zoiets sportiefs heb gedaan. Maar ik hoop dat ik de foto's snel krijg en dat ik het jullie kan bewijzen! Canyoning is een sport waarbij je naar beneden gaat door een waterval. Super eng, maar oh zo vet! Je krijgt echt een mega adrenalinekick! Ik heb geen wetsuit nodig om me warm te houden! Als je ooit de kans krijgt om dit te doen, doe het dan! Ik kan niet wachten om jullie de foto's te laten zien!
Na dit avontuur hebben we mountainbikes gehuurd en zijn we naar de watervallen gegaan.
Hier heb ik geen woorden voor, de foto's zullen voor zich spreken!

Zondag zijn we naar de Baños geweest. Het is een soort zwembad met water uit de natuur. En zo lekker warm! Ik kon er wel de hele dag blijven. Maar jammer genoeg was ik met mensen die super sportief zijn. En die kunnen niet, net als ik, stilzitten haha! Ik had wat last van mijn rug, dus ik ging lekker de stad in en mensen kijken. De rest ging hiken in de bergen.
Ik heb nu wel gemerkt dat Nicole, Ecuador en telefoons niet goed samen gaan. Want ik zat rustig te chille in het park. Pakte mijn telefoon erbij om te kijken hoe laat het was en zag tot mijn schrik dat mijn beeldscherm heel raar deed.... Na 20 keer opnieuw opstarten heb ik de hoop maar opgegeven en kwam ik tot de conclusie dat ie dood was. Vandaag ben ik meteen naar de winkel geweest en hopelijk kunnen ze hem maken en kan ik hem woensdag weer ophalen.
Nadat de rest klaar was met de hike is Andrew vertrokken naar een ander gedeelte van Ecuador. Liz, Ilja en ik zijn met de bus terug gegaan naar Quito. De reis duurde 3 uur en kosten maar 3.50$ (ik sta nog steeds versteld van de prijzen).

Wat fijn om na zo'n lange reis weer in bed te liggen en te dromen over alle vette dingen die ik gedaan heb!
En te dromen over alle vette dingen die ik hier nog ga doen....

  • 16 September 2014 - 07:34

    Mag Bongers:

    Oooo, Nicole, maar goed dat ik dit niet van te voren wist.
    Dan had ik niet geslapen.
    Veel succes met de telefoon!!!!

  • 16 September 2014 - 09:18

    Ivonne Hutjens:

    Heerlijk je verhalen te lezen en ja canoying is super vet,onze kids vinden dat ook te gek om te doen maar wel wetsuit voor de kou hihi. Zo leuk te lezen hoe enthousiast je bent ,wat je meemaakt en onderneemt. Geniet ze weer en pas op jezelf he :-)

  • 16 September 2014 - 13:05

    Simone Bongers:

    WOW man super vet wat je hebt gedaan! ik kijk uit naar de foto's! Hopelijk komt het goed met je telefoon! Heel veel plezier daar en let goed op jezelf zus!
    Dikke kus vanuit Holland<3

  • 16 September 2014 - 13:06

    Simone Bongers:

    WOW man super vet wat je hebt gedaan! ik kijk uit naar de foto's! Hopelijk komt het goed met je telefoon! Heel veel plezier daar en let goed op jezelf zus!
    Dikke kus vanuit Holland<3

  • 16 September 2014 - 13:53

    Nicole Bongers:

    Dankjewel voor de lieve reacties!
    uitkijken en genieten doe ik zeker!

  • 16 September 2014 - 13:53

    Nicole Bongers:

    Dankjewel voor de lieve reacties!
    uitkijken en genieten doe ik zeker!

  • 18 September 2014 - 18:04

    Wilma:

    Hoi nicole.
    Leuk om je te volgen ,blijven we toch een beetje bij.
    Je hebt wat met je telefoon(s)
    Als het daar maar bij blijft haha.
    Een hele fijne tijd en pas goed op jezelf.
    Knuffel richard,wilma en kids.

  • 18 September 2014 - 18:10

    Nicole Bongers:

    Ik vind het ook super fijn om te zien dat zoveel mensen mijn blogs lezen.
    Ja... ik kon mijn telefoon gisteren al ophalen, maar ze waren mijn simkaart kwijt!
    Ze zeiden dat ze die vandaag geleverd zouden krijgen, dus ik hoop dat ik vandaag weer bereikbaar ben.
    Gelukkig gaat het voor de rest super goed, ik heb niets te klagen.
    Een dikke knuffel terug!

  • 21 September 2014 - 17:33

    Lidion En Fred:

    Nicolle,

    Even tijd om weer eens je blog te lezen,
    Wat een sensatie en leuke dingen doe je daar,
    Het lijkt wel een dikke vette vakantie!
    En hoe vergaat je studie, stage nu zo?
    Geniet, pas goed op jezelf

    Liefs fred en lidion en de kidsxxx

  • 22 September 2014 - 02:54

    Nicole Bongers:

    haha, ja het lijkt ook net een vakantie.
    Maar ben ondertussen ook flink aan de slag gegaan met Spaans en met mijn opdrachten voor school
    morgen (22 september) begin ik aan mijn stage. Dan is mijn 'vakantie' voorbij en moet ik flink aan de bak!
    Dankjewel, dat doe ik zeker!
    Groetjes aan iedereen!

    XXx

  • 22 September 2014 - 08:29

    Fred En Lidion:

    Nou heel veel succes vandaag,
    Het gaat je zeker goed lukken!
    En concentreer je op je doel!!!

    We zijn trots op je xxx

  • 27 September 2014 - 13:38

    Je Oma:

    Hoi Nicole,
    Ik ben nu hier bij jullie thuis, om naar de rijles van Simone te komen kijken.
    Ik weet zo niets te vertellen, maar vind het leuk om via de computer iets van me te laten horen.
    Zeker omdat je dat zo niet van mij verwacht.
    Ik heb samen met mamma je blogs gelezen.
    Wat leuk wat je allemaal doet.
    Hoe is het op je stageadres?
    Maak nog eens een foto van je slaapkamer/bed, zodat ik weet hoe je slaapt.
    Is het daar nu net als hier zaterdag?
    Heb je al vrienden gemaakt (vriendje)?
    Ik denk vaak aan je......!!!!!!!!
    Groetjes van je oma XXX


  • 27 September 2014 - 15:44

    Nicole Bongers:

    Heeee OMA!!!

    Super leuk dat je mij een berichtje stuurt! En nee, dit had ik echt niet verwacht.
    Ja ik doe toch iets andere dingen hier dan in Nederland, want daar hebben we geen vulkanen of watervallen.
    Ik ga zo beginnen aan mijn vervolg van mijn blog. Dit weekend heb ik niet zoveel op de planning staan, want ik moest even een rustpauze inlassen.
    Ja op dit moment is het hier zaterdag 29 sept 8:45 uur.
    Ja ik heb hier al genoeg vrienden gemaakt, mensen die bij mij in het Hostel wonen (vooral uit Europa) en mensen van hier.

    Ik denk ook super veel aan jou! Gelukkig heb ik altijd de foto van jouw en opa nog!

    Heel veel liefs uit Quito!

  • 05 Oktober 2014 - 17:09

    Nellie:

    Hallo Nicole.

    Leuk om je verslagen te lezen wat jij allemaal beleeft.
    Geniet ervan en nog veel plezier.
    Heel veel groetjes van,
    Ome Giel en tante Nellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

10 jaar lang heb ik in Nederland op de camping gestaan. Hier heb ik altijd ontzettend naar mijn zin gehad. Gezellige mensen, soms mooi weer en alles lekker normaal Nederlands. Maar toch wil ik ook een keer iets anders. Ik wil wat meer van de wereld zien, andere culturen, talen en mensen. Deze kans heb ik nu gekregen. Vanuit mijn opleiding moet ik een jaar stage lopen, een deel van die stage mag ik ook in het buitenland gaan doen. Hier heb ik geen moment over getwijfeld! Het land is Ecuador geworden, mijn eerste verre reis.

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 8842

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 24 Januari 2015

Ecuador

Landen bezocht: