Parque Metropolitano Guangüiltangua - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nicole Bongers - WaarBenJij.nu Parque Metropolitano Guangüiltangua - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nicole Bongers - WaarBenJij.nu

Parque Metropolitano Guangüiltangua

Door: Nicole Bongers

Blijf op de hoogte en volg Nicole

08 September 2014 | Ecuador, Quito

Zondag was even een rustdagje voor mij. Tenminste dat was de bedoeling. Ik zou lekker even uitslagen, met mijn familie skype en even de stad in en wat gaan eten met Liz.

Maar natuurlijk was ik om 5 uur alweer wakker, moest ik ongeveer 3 uur wachten voordat ik kon skype omdat de rest van het huis nog lag te slapen en waren alle typische Ecuadoraanse restaurantjes dicht... Dus zijn Liz en ik maar naar een Mexicaans restaurant geweest, waar het eten overigens best wel lekker was! Daarna zijn we door wat vrienden (locals) uitgenodigd om naar een park te gaan, Parque Metropolitano Guangüiltangua. Een super groot, mooi en groen park! Het is heel anders dan de rest van Quito, ik had echt het gevoel dat ik even uit de grote stad was. Ze hebben ons een rondleiding geven en verteld over hoe het in Quito is. Het is zo fijn om met mensen te praten die hier wonen en die weten hoe het leven hier in elkaar steekt. Mijn Spaanse docent vertelde dat er niet veel wordt gepraat over het leven, over seksualiteit en politiek. Maar ik was (en ben nog steeds) hier heel nieuwsgierig naar. Dus ik vroeg het gewoon aan hun. Hoe ze tegen de regering/president aankijken. En het leuke was dat ik twee kanten heb gehoord. De een vond dat hij het wel aardig deed, beter dan vroeger. Dat Ecuador er op sommige gebieden op is vooruit gegaan (verbetering van de wegen en dat de scholen gratis zijn). En de ander vindt de president helemaal niets, dat hij veel dingen belooft, maar het niet nakomt. Maar gelukkig hebben we het ook over leuke dingen gehad, wat ze zowel in het dagelijks leven doen enzo.
Het was echt een bijzondere middag/avond voor mij, waar ik veel van heb geleerd!

Vandaag (maandag 8 september) ben ik weer naar school geweest. Daarna ben ik met iemand die werkt op de school naar het politiebureau geweest. Om aangifte te doen van mijn telefoon. Ik denk dat me dit ook wel alleen zou zijn gelukt, maar het is toch altijd fijn om iemand bij je te hebben die de taal echt goed beheerst. Gelukkig is dat nu ook geregeld en ga ik morgen kijken voor een nieuwe telefoon. Geen smartphone dit keer!

Maar nu ga ik weer verder met Spaans leren, want het is toch moeilijkere dan je denkt!

  • 09 September 2014 - 14:19

    Fam. Van Driel:

    He Nicole,
    Heb je blog gelezen, wat spannend allemaal
    Ga je volgen
    Leer ze en have fun !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

10 jaar lang heb ik in Nederland op de camping gestaan. Hier heb ik altijd ontzettend naar mijn zin gehad. Gezellige mensen, soms mooi weer en alles lekker normaal Nederlands. Maar toch wil ik ook een keer iets anders. Ik wil wat meer van de wereld zien, andere culturen, talen en mensen. Deze kans heb ik nu gekregen. Vanuit mijn opleiding moet ik een jaar stage lopen, een deel van die stage mag ik ook in het buitenland gaan doen. Hier heb ik geen moment over getwijfeld! Het land is Ecuador geworden, mijn eerste verre reis.

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 8853

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 24 Januari 2015

Ecuador

Landen bezocht: