Eerste indrukken van Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nicole Bongers - WaarBenJij.nu Eerste indrukken van Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nicole Bongers - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken van Quito

Door: Nicole Bongers

Blijf op de hoogte en volg Nicole

04 September 2014 | Ecuador, Quito

Eigenlijk zou ik elke dag wel een mega lang verhaal kunnen schrijven over wat ik die dag gedaan heb. Alleen heb ik hier bijna geen tijd voor...

Gisteren (woensdag 3 september) ben ik weer naar school geweest. Mijn docent leek het wel leuk om te gaan scrabble in het Spaans. Nou is scrabble in het Nederlands tegen mevrouw Vaessen al moeilijk, laat staan in het Spaans. Maar het is ons toch gelukt, vooral met wat hulp van Martin (mijn docent).
Na de les ben ik wat gaan eten met Nicole, zij is mijn contactpersoon die veel voor me geregeld heeft. Ik heb heeeeerlijk gegeten! Ik heb nog nooit zoveel fruit, groentes en rijst gegeten. En vooral bananen! Een van de belangrijkste exportproducten van Ecuador. Als het goed is ga ik morgen (vrijdag) het project bezoeken waar ik ga stage lopen. Het project Sinsoluka.
En wat doen bijna alle jongeren van Quito op woensdagavond? Die gaan naar Ladies Night. Het is echt een fenomeen hier en ik denk dat niemand me geloofd wat ik nu ga vertellen.
Ladies Night in het kort: Van 20.00 uur tot 22.00 uur mogen alleen de damens binnen bij club Bungalo. Dan krijg je bij binnenkomst een groot glas. Die kun je GRATIS vullen aan de bar. En dan is niet niet zoals in Nederland 30% alcohol en 70% non-alcohol, nee in Quito is het 70% alcohol en 30% non-alcohol.... (is gewoon bijna niet lekker meer). Ik was heeeeel verstandig en heb een paar slokjes gehad en heb mn glas toen maar weggezet. Vooral de vermoeidheid en het hoogteverschil hakt er al snel in dusja.... Ik was dus ook echt het enige meisje zonder glas! En als je dan naar buiten kijkt zie je een dikke rij voor de deur staan met alleen maar jongens. Wachten totdat het 22.00 uur is en dan naar binnen mogen. En als het dan tijd is, stroomt de club in no time vol! Een vriendin van mij zei: 'and now the hunting begins'. En dat is ook zo, echt niet normaal! Maar gelukkig zijn de jongens wel beleefd, het is niet dat ze aan je zitten enzo. Ze vragen netjes of ze met je willen dansen en proberen een praatje te maken. En als je nee zegt gaan ze gewoon naar de volgende. Nou je snapt waarschijnlijk wel dat ik mijn ogen heb uitgekeken! Dit zie ik in Nederland niet zo snel gebeuren.... (maar misschien is dat gratis drinken tussen 20.00 en 22.00 wel een goed idee!).
Na 23.00 uur ben ik toch maar naar huis gegaan, want ik moest alleen met een taxi terug. Het klinkt misschien gek, maar dat was voor mij de eerste keer dat ik alleen met de taxi ben geweest. Het was vooral spannend om het in het Spaans uit te leggen waar ik naartoe wilde en of hij er ook daadwerkelijk naartoe reed. Via een heel andere weg dan mij werd verteld, ben ik toch thuisgekomen. Misschien leuk om te weten, maar een taxi kost hier 3$ overdag en 5$ 's nachts.

Gelukkig ging het opstaan vandaag heel goed. Net als de Spaanse les. Na de pauze zijn we met de andere studenten en de leraren naar een grote overdekte markt geweest. Ik heb nog nooit zoveel groeten en fruit bij elkaar gezien! Ze vertelde ons wat over de lokalen specialiteiten en over fruitsoorten die je alleen maar in Ecuador kunt vinden, die niet geëxporteerd kunnen worden. Ze lieten ons ook van alles proeven. De namen ben ik vergeten, maar de smaak zeker niet! WOOOOW zo lekker! Wat ook echt super lekker was, was avocado met zout en een rooie peper. Het lijkt misschien niet lekker, maar oh wat is dat heerlijk! Just try at home! Van de markt heb ik wat foto's gemaakt, die staan hieronder.
En dan nu weer de officiële zaken, ik moest me nog registreren. Dat is een onderdeel van mijn visa. Phoe wat een gedoe! Maar gelukkig is alles gelukt. Naast me stond een vrouw die een beetje in de war was. De mensen in Ecuador spreken nauwelijks Engels. En zij kon geen Spaans. Ze moest een formulier invullen, maar wist helemaal niet wat ze nu in moest vullen. Gelukkig is mijn Spaans al iets verbeterd, dus heb ik haar even geholpen. Dan merk ik wel hoe belangrijk het is om een taal te leren!

En nu even niets. Tot 18.00 uur even rusten en daarna ga ik met mijn gastgezin naar het oude gedeelte van Quito. Daar ga ik hét drankje van Quito proberen, so wish me luck! Hoe dat smaakt laat ik je zo snel mogelijk weten!

  • 05 September 2014 - 16:17

    Lieke Peeters:

    Nou Nicole de jaloezie slaat toe. Al die nieuwe bevindingen echt heel gaaf. Ook goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Gek hoe z'n cultuur zo kan verschillen. Is het niet zo dat je als "Nederlander" meer aanspraak had in die kroeg?
    Geniet van de mooie dingen die je daar mee gaat maken, ze zijn altijd te snel weer voorbij!

  • 07 September 2014 - 13:16

    Johan :

    Klinkt goed!! Je beleefd zo een hoop en leert de cultuur zo wel kennen haha..

  • 07 September 2014 - 13:43

    Nicole Bongers:

    Lieke: uhmmmm.... nou ik was nog maar even gebleven. Ging om 11uur ofzo al weer weg (was kei kapot).
    Maar op straat merk ik het wel, bijna iedereen kijkt je aan, want ik ben echt zwaar in de minderheid. Ben bijna de enige blanke en blonde hier.
    Johan: haha ja zeker! loca gente aqui (gekke mensen hier) haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

10 jaar lang heb ik in Nederland op de camping gestaan. Hier heb ik altijd ontzettend naar mijn zin gehad. Gezellige mensen, soms mooi weer en alles lekker normaal Nederlands. Maar toch wil ik ook een keer iets anders. Ik wil wat meer van de wereld zien, andere culturen, talen en mensen. Deze kans heb ik nu gekregen. Vanuit mijn opleiding moet ik een jaar stage lopen, een deel van die stage mag ik ook in het buitenland gaan doen. Hier heb ik geen moment over getwijfeld! Het land is Ecuador geworden, mijn eerste verre reis.

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 8854

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 24 Januari 2015

Ecuador

Landen bezocht: