Rondje Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nicole Bongers - WaarBenJij.nu Rondje Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nicole Bongers - WaarBenJij.nu

Rondje Quito

Door: Nicole Bongers

Blijf op de hoogte en volg Nicole

16 September 2014 | Ecuador, Quito

Vorige week was zo druk.... ik had niet eens de tijd om mijn blog bij te werken. Ik heb ook zoveel gedaan. Maar deze dingen waren zo leuk! Ik begin het steeds leuker te vinden in Ecuador! De mensen, de muziek, de sfeer!!! Yo quiero más!

Dinsdag ben ik met Liz (waarmee ik de Spaanse lessen volgde) gaan barbecueën met onze vrienden uit Quito. Ze zouden ons op komen halen en daarna naar het zuiden van Quito rijden (daar reden we ongeveer een half uurtje op!). We gingen bij Gabriel barbecueën. Omar had eten gehaald. Ik heb nog nooit zoveel vlees gezien! Niet normaal! Ik zou graag willen zeggen wat ik allemaal gegeten heb, maar de namen ben ik alweer vergeten. Maar een ding vergeet ik zeker niet: ik heb de huid van een koe gegeten.... klinkt vies, maar het is super lekker! Vooral als het klaargemaakt wordt met liefde!
Het eten was super, maar wat nog beter was, was dat de jongens alles hebben gedaan! We waren met ongeveer 4 jongens en 5 meiden, maar de jongens waren aan het koken/barbecueën. En de meiden waren gezellig een potje aan het kaarten. Dus als ik weer in Nederland ben weet ik een leuk nieuw drankspel. Als ik ooit terugkom ;)!
Na het eten hebben we nog even muziek geluisterd. Toch wel grappig dat ik dezelfde muziek luister als de jongeren hier, ook al zit er 12 uur vliegen tussen.
10 youtubefilmpjes en 3 glaasjes rumcola verder hebben we maar de taxi naar huis gepakt. Want ja... de volgende dag is het gewoon weer in de schoolbanken!

Woensdag deed ik het iets rustiger aan... Na school ben ik naar het historische centrum van Quito geweest. 's Nachts is het prachtig, maar overdag is er ook genoeg te zien. De gouden kerk bijvoorbeeld. Het lijkt net alsof het nep is...
Daarna was het tijd voor de tweede salsales. En eindelijk waren er ook jongens, dus ik kon eindelijk eens een keer de mujer zijn! Normaal gesproken zijn er niet veel jongens en moet ik altijd (bij wat voor dans dan ook) de man zijn....
Nu nog alleen maar oefenen, maar dat is geen probleem in Quito. Muziek en jongens zat ;)!
Ik zou jullie nog graag willen vertellen over de Ladies Night 2.0 maar daar weet ik niet meer zoveel vanaf... Ik weet dat ik ben gegaan, dat ik iets heb gedronken en dat ik weer thuis ben gekomen met mn huisgenootje. En that's it!

Jullie begrijpen nu vast wel dat ik het donderdag iets rustiger aan heb gedaan en dat ik me niet helemaal toppie voelde. Maar ik ben toch naar school gegaan. Elke donderdagmiddag hebben we een tripje. Dit keer naar een museum over het verleden van Quito. Het ontstaan van de stad enzo. Zoals jullie weten heb ik geen camera meer dus ik wacht op foto's van anderen!
Na school ben ik met Gabriel de stad in gegaan. We hebben wat gegeten en zijn in een van de mega grote parken van Quito gaan chille. Het is echt fijn om mensen van hier te kennen. Ze vertellen je zoveel meer dan de brochures of de leraren op school. Het zal natuurlijk ook wel met de leeftijd te maken hebben. Hij moest nog een paar dingen afgeven en ophalen, dus zo zie ik ook nog eens wat van de stad!

Vrijdag was ik van plan om eindelijk eens niets te doen. Alleen dat is niet gelukt. Op het laatste moment kreeg ik nog te horen dat ik toch meekon naar Baños! Vamosssss!

  • 16 September 2014 - 07:39

    May Bongers:

    Wat doe je veel leuke dingen:)
    Geniet!!!!!!!
    Maar zorg ook dat jij je rust krijgt.
    We spreken elkaar weer via skype.
    Liefs pappa, mamma Simone en Sven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

10 jaar lang heb ik in Nederland op de camping gestaan. Hier heb ik altijd ontzettend naar mijn zin gehad. Gezellige mensen, soms mooi weer en alles lekker normaal Nederlands. Maar toch wil ik ook een keer iets anders. Ik wil wat meer van de wereld zien, andere culturen, talen en mensen. Deze kans heb ik nu gekregen. Vanuit mijn opleiding moet ik een jaar stage lopen, een deel van die stage mag ik ook in het buitenland gaan doen. Hier heb ik geen moment over getwijfeld! Het land is Ecuador geworden, mijn eerste verre reis.

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 8821

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 24 Januari 2015

Ecuador

Landen bezocht: