Something Bad, Someting Good - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nicole Bongers - WaarBenJij.nu Something Bad, Someting Good - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nicole Bongers - WaarBenJij.nu

Something Bad, Someting Good

Door: Nicole Bongers

Blijf op de hoogte en volg Nicole

07 September 2014 | Ecuador, Quito

Something Bad:
Vrijdag is mijn telefoon gestolen.... Heel typisch door een gat in mijn tas te maken met waarschijnlijk een mes. Het gebeurde natuuuurlijk in een overvolle lijnbus. Hield mijn tas met twee handen vast, maar moest me ook ergens aan vastpakken zodat ik niet op zou vallen. En ja hoor, dan ben je je telefoon kwijt. Gelukkig heb ik verder al mijn papieren en sleutels nog, wat misschien nog wel het belangrijkste is. En gelukkig heb ik verder ook niets dus we gaan gewoon door! Want deze kleine tegenslag krijgt mij niet klein!

Someting Good:
Vrijdagavond ben ik vroeg naar bed gegaan, want de volgende dag moest ik om 5.30 mijn bedje uit. Zaterdag ben ik met de drie andere meiden uit het studentenhuis naar Cotopaxi geweest. Cotopaxi is een van de grootste actieve vulkanen ter wereld. En ook een van de grootste bergen van Ecuador. De laatste uitbarsting was in 1940.
Als je Cotopaxi wil zien, dan moet je hem ook beklimmen. Voor de mensen die mij niet zo goed kennen: ik ben niet zo sportief aangelegd en mijn conditie is niet bepaald goed... Dus dat was wel een beetje spannend voor mij. Niet alleen omdat ik heel dat eind moet lopen/klimmen, maar ook omdat het zuurstofgehalte vele malen lager ligt.
We werden op de hoek van de school opgehaald. Hadden onderweg met z'n alle een ontbijtje en reden daarna meteen door naar de vulkaan. Wat een rit zeg.... Ik heb mijn hart vastgehouden! Ik had echt het gevoel alsof de bus ieder moment kon omvallen. De wegen zijn zo kronkelig, er liggen overal steentjes en er zitten veel kuilen in de weg. Maar we zijn toch heelhuids aangekomen. Daarna zijn we de vulkaan opgelopen/geklommen. Dit duurde ongeveer 45 minuten voordat we bij ons eerste rustpunt uitkwamen. Even op 'adem' komen, want we moesten nog een half uurtje lopen totdat we bij de ijsrand uitkwamen. Het toppunt van de reis! Ik heb de 5.000 meter gehaald! (alleen ervaren klimmers mogen verder)
Het uitzicht is zo ontzettend mooi! Het lijkt wel een schilderij ofzo. Natuurlijk zijn er foto's gemaakt, niet door mij natuurlijk want mijn telefoon gebruikt nu waarschijnlijk iemand anders... Maar door de andere drie meiden. Ik hoop dat ik de foto's zo snel mogelijk krijg, zodat ik ze meteen op mijn blog kan zetten!
Maar dat is allemaal wel leuk en aardig, daar boven op die berg, maar we moeten natuurlijk ook nog naar beneden..... Shit, was ik toch ff mn snowboard vergeten... dat zou waarschijnlijk makkelijker zijn geweest.
Toen we weer terugkwamen bij de bus, op ongeveer 3.000 meter gingen we verder naar beneden met mountainbikes!
Dus precies over dezelfde weg als de bus had moeten rijden, met de steentjes, kuiltjes en bochten! Maar woow wat is dat gaaf zeg! Je gaat zo ontzettend hard en stuiterd zo over alle hobbeltjes, dat geeft je echt een mega adrenaline kick!
We kwamen uit bij de Lagoon, een rustig en prachtig meertje tussen al het ruwe gebergte. Even uitrusten en daarna weer terug voor de lunch (om 4 uur) en naar huis. Rond half 7 's avonds waren we weer terug.
Maar wooooow wat was dat mooi! Dit is misschien wel het engste, avontuurlijkste, vermoeidste en mooiste wat ik ooit heb gedaan. Dit is echt een aanrader voor iedereen!

  • 07 September 2014 - 14:55

    May Bongers:

    Woooooh meisje wat een ervaring!!!!
    Gelukkig zonder schrammen e.d weer terug.
    Mooi om te lezen.
    Liefs pappa, mamma en Simone.

  • 08 September 2014 - 09:21

    Ivonne Hutjens:

    Wat een mooie ervaring,ben jaloers op jou hihi.

  • 09 September 2014 - 00:51

    Nicole Bongers:

    Ivonne: Je bent altijd welkom hier!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

10 jaar lang heb ik in Nederland op de camping gestaan. Hier heb ik altijd ontzettend naar mijn zin gehad. Gezellige mensen, soms mooi weer en alles lekker normaal Nederlands. Maar toch wil ik ook een keer iets anders. Ik wil wat meer van de wereld zien, andere culturen, talen en mensen. Deze kans heb ik nu gekregen. Vanuit mijn opleiding moet ik een jaar stage lopen, een deel van die stage mag ik ook in het buitenland gaan doen. Hier heb ik geen moment over getwijfeld! Het land is Ecuador geworden, mijn eerste verre reis.

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 8838

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 24 Januari 2015

Ecuador

Landen bezocht: