Aankomst in Quito, Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nicole Bongers - WaarBenJij.nu Aankomst in Quito, Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nicole Bongers - WaarBenJij.nu

Aankomst in Quito, Ecuador

Door: Nicole Bongers

Blijf op de hoogte en volg Nicole

02 September 2014 | Ecuador, Quito

Het is nu dinsdag 2 september, het is mijn derde dag in Quito en het is de eerste keer dat ik langer dan 2 uur niks te doen heb! De eerste dagen waren zo druk, zoveel indrukken en zoveel mensen die ik niet kon verstaan... Maar laat ik maar bij het begin beginnen:

Zondag 31 augustus kwam ik na een reis van ongeveer 18 uur aan in Quito. Het eerste wat ik zag, toen ik het vliegtuig uitliep, waren bergen. En het waaide er super hard! Quito ligt in de bergen op 2850 meter boven het zeeniveau. Na een dolle taxirit van een uurtje (60 km/h waar je maar 30 mocht en links inhalen...) ben ik gelukkig heelhuids aangekomen in het studentenhuis. Hier verbleef ik één nachtje. Ik kwam om 18.00 uur aan maar ik was doodop. In Nederland was het al 7 uur later, ik was niet alleen moe van de reis, maar had ook een beetje last van een jetlag. Ik had mijn spullen voor de volgende dag klaargelegd en ben toen maar snel gaan slapen.

De volgende dag had ik om 8.30 al mijn eerste Spaanse les. In Nederland had ik al lessen gevolgd, maar dat was alleen een basis. Een gesprek voeren met iemand is heel wat anders (dat heb ik nu wel gemerkt). Soms is het lastig om uit te leggen wat ik bedoel en te snappen wat de ander probeert te zeggen. Dit stimuleert me alleen maar meer om nog beter mijn best te doen op de Spaanse school. De Spaanse school heet: Ecole Idiomas. Ik heb een leuke docent die wat woorden Nederlands en Engels kan. Ik volg de lessen samen met een meisje uit Boston, Liz. Zij woont de hele week in het studentenhuis. Ik bleef er maar voor een dag, want de komende drie weken verblijf ik in een gastgezin, familie Rivas. Ximena, de huisvrouw, kwam me na mijn eerste les ophalen van de school en samen gingen we naar haar huis. Ze woont daar samen met haar dochter Andrea en nog twee andere studenten. Ze kan super goed koken, het eten smaakt erg goed en vooral niet onbelangrijk glutenvrij!
Tot 19 september volg ik de Spaanse lessen, daarna begin ik met mijn stage. Als het goed is ga ik vrijdag, met mijn contactpersoon Nicole, er alvast een kijkje nemen. Ik ben benieuwd!

Na mijn eerste Spaanse les kwam ik aan bij de familie Rivas. Ik heb wat gegeten en heb al mijn spullen uit kunnen pakken. Daarna zijn we meteen weer teruggegaan naar de school, want om 17.30 kregen alle studenten een welkoms cocktail. Ik ging samen met Ximena met de bus. Het is ongeveer een half uur reizen en de bus kost maar 0.25$ (€0.19)! Echt niet te geloven! De cocktail was heerlijk, maar ik wilde eigenlijk meteen weer terug naar huis. Want het werd al donker en ik moest alleen terug. Het was wel even moeilijk om erachter te komen welke bus ik moest hebben, ik had genoeg adrenaline om een marathon uit te lopen....Maar uiteindelijk ben ik veilig aangekomen. De buurvrouw van Ximena zat in dezelfde bus en zij heeft me verder geholpen. Daarna heb ik lekker wat gegeten en ben meteen mijn bedje ingedoken (om 21.00 uur al)!

Vandaag ben ik vroeg opgestaan (om 6.45 uur) om weer naar school te gaan. De Spaanse lessen gaat tot nu toe heel goed. Ik kan het gelukkig allemaal volgen. Het leuke aan de lessen is, is dat het niet alleen grammatica is, maar mijn docent vertelt ook veel over het land zelf, over de tradities en hoe de mensen zijn over het algemeen. Zo krijg ik toch een idee van hoe de mensen (ongeveer) zijn.
Na de les ben ik met de andere studenten gaan pinnen. Dit had ik maandag al geprobeerd, maar dat was geen succes. De eerste keer dat ik het vandaag probeerde ging ook al niet goed, ineens werd het scherm zwart.... Maar no problema, bij de andere pinautomaat is het allemaal goed gegaan. Daarna ben ik meteen met de bus naar huis gegaan. Deze keer ging het helemaal goed! En toen kon ik eindelijk even (een dik uur) skype met os pap, os mam en mien zusje. Eindelijk weer even Nederlands praten! Dat is dan toch weer even wennen, want ik probeer zoveel mogelijk Spaans te praten. Gelukkig verstaan ze mij ook zonder woorden!

Zo dat was in het kort hoe mijn eerste dagen zijn verlopen. Tot nu toe gaat alles goed en het weer is super! 26 graden in de zon in de middag en 's avonds is het heerlijk koel. Ik zou bijna zeggen dat het ideaal is! Ik heb alleen nog geen regen meegemaakt, misschien dat ik dan wel anders praat.

Het voelt echt fijn om hier te zijn. En ik ben enorm benieuwd naar hoe de rest van mij verblijf verloopt. Ik hou jullie op de hoogte!

  • 03 September 2014 - 14:21

    Mag Bongers:

    Leuk om te lezen, maar ook voor jezelf dat je straks een dagboek hebt om nog eens in terug te lezen.
    Groetjes en tot de volgende keer alleen of skype.
    Liefs!!!!

  • 03 September 2014 - 16:48

    Antred Bongers:

    Ik heb je blog gelezen.
    Fijn dat alles goed met je gaat.
    Veel succes verder, we horen je wel weer.
    Pappa

  • 03 September 2014 - 16:55

    Simone Bongers:

    Wat super om te horen dat alles goed gaat! Hopelijk maak je nog veel leuke dingen mee. Ik kijk er weer naar uit om met je te skype!! Dikke kus van je zusje in Holland<3

  • 03 September 2014 - 19:00

    Joke Duijsters :

    Ook wij als je buren zijn blij dat het allemaal goed gegaan is.
    Jij zult het wel redden daar.

    Veel groetjes Frits en Joke

  • 03 September 2014 - 21:29

    Natalie:

    Fijn te lezen dat je goed bent aangekomen en dat alles goed gaat.
    Veel succes met alles!!

    Groetjes Twan, Natalie, Caithlin en Shannon

  • 08 September 2014 - 09:16

    Ivonne Hutjens:

    Bedankt voor het toevoegen,kan ik vanaf hier gaan lezen en je verhalen volgen,heel veel plezier en succes,zal met veel plezier lezen. grt ivonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

10 jaar lang heb ik in Nederland op de camping gestaan. Hier heb ik altijd ontzettend naar mijn zin gehad. Gezellige mensen, soms mooi weer en alles lekker normaal Nederlands. Maar toch wil ik ook een keer iets anders. Ik wil wat meer van de wereld zien, andere culturen, talen en mensen. Deze kans heb ik nu gekregen. Vanuit mijn opleiding moet ik een jaar stage lopen, een deel van die stage mag ik ook in het buitenland gaan doen. Hier heb ik geen moment over getwijfeld! Het land is Ecuador geworden, mijn eerste verre reis.

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 8822

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 24 Januari 2015

Ecuador

Landen bezocht: